همه چیز درباره ویزا متریک

همه چیز درباره ویزا متریک

کشورهای اروپایی یکی از محبوبترین مقاصد مهاجرتی هستند که سالانه تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت از کشورهای دیگر را به عنوان مهاجر می پذیرند. اولین بار دولت آلمان به فکر عقد قرارداد با کارگزاری ویزا متریک برای انجام امور مربوط به ویزا افتاد. پس از آن 17 کشور اروپایی دیگر نیز این کارگزاری را برای بررسی شرایط مهاجرین و صدور ویزا انتخاب کردند. اگر می خواهید همه چیز درباره ویزا متریک را بدانید این مطلب از مجله وب سایت دارالترجمه فدرال را تا پایان دنبال کنید.

ویزا متریک چگونه تأسیس شد؟

کارگزاری ویزا متریک (Visa Metric) ابتدا با کشور آلمان که اولین اقتصاد مهم در قاره اروپا است، قرارداد بست. این کارگزاری، مدارک متقاضیان را لگالایز و مراحل صدور ویزا را انجام می دهد و کار سفارت کشور آلمان را راحت می کند. حجم زیاد درخواست های مهاجرتی کشورهای دیگر را نیز به منعقد کردن قرارداد با این کارگزاری تشویق کرد. امروزه 18 کشور اروپایی بررسی مدارک مهاجران را به ویزا متریک می سپارند که عبارت اند از:
1)    فدرال آلمان 
2)    ایتالیا
3)    مالت 
4)    استونی
5)    کره
6)    پرتغال
7)    بلژیک
8)    اسلوونی
9)    لوکزامبورگ
10)    اتریش
11)    هلند
12)    سوئد
13)    نروژ
14)    یونان
15)    فرانسه
16)    فنلاند
17)    اسپانیا
18)    لتونی
این شرکت ارائه دهنده خدمات کنسولی در کشور ترکیه به ثبت رسیده است و تا کنون دفاتر بسیار زیادی در کشورهای مختلف راه اندازی نموده است. ویزا متریک در ایران نیز دفتر نمایندگی دارد و خدمات مختلفی را به متقاضیان مهاجرت ارائه می دهد.

ویزا متریک

ویزا متریک چه کارهایی انجام می دهد؟

تا اینجا با کارگزاری ویزا متریک و چگونگی تأسیس آن آشنا شده اید اما این کارگزاری دقیقاً چه کارهایی را انجام می دهد؟ اگر فرایند صدور ویزا را به سه مرحله دریافت مدارک، مصاحبه و صدور ویزا تقسیم کنیم، ویزا متریک مرحله اول را بر عهده دارد. این کارگزاری کلیه مدارک را از متقاضیان دریافت کرده و انگشت نگاری آنها را انجام می دهد. اگر این مدارک تکمیل باشند و مشکلی نداشته باشند وقت پذیرش و مصاحبه در سفارت برای متقاضی رزرو خواهد شد. 
سفارت کشورهای اروپایی علی الخصوص آلمان با واگذار کردن این وظایف به ویزا متریک در هزینه های خود صرفه جویی می کنند. برخی از خدمات این کارگزاری به صورت مختصر بدین ترتیب هستند:
•    تایید مدارک متقاضیان (لگال کردن مدارک)
•    رزرو وقت در سفارت آلمان یا کشورهای طرف قرارداد
•    انجام کلیه امور کنسولی مربوط به صدور ویزای
•    ارسال پاسپورت با پست
•    عکس های بیومتریک
•    ارائه انواع بیمه درمانی سفر
•    خدمات چاپ و کپی

مراحل دریافت مدارک در ویزا متریک

کارگزاری ویزا متریک یکی از نهادهای مستقل از سفارت آلمان است که طی مراحل زیر مدارک را از متقاضیان کشورهای طرف قرارداد دریافت کرده و خدمات کنسولی مختلف را به آنها ارائه می دهد:
1)    تعیین وقت ویزا متریک: برخلاف روابط اداری داخلی، روابط دیپلماتیک به صورتی نیستند که بتوانید در هر زمان که خواستید به کارگزاری های مربوط مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهید. برای آنکه مدارک از شما تحویل گرفته شوند باید ابتدا در کارگزاری ویزا متریک وقت رزرو کنید. بسیاری از دارالترجمه ها وقت پذیرش در این کارگزاری را برای شما اخذ می کنند. اگر تمایل داشته باشید می توانید برای دریافت وقت ویزا متریک از طریق سایت آن اقدام کنید اما هرگونه اشتباهی ممکن است باعث رد درخواست شما و طولانی تر شدن پروسه دریافت مدارک شود.
2)    پرداخت هزینه ها: قبل از آنکه به دفتر نمایندگی ویزا متریک مراجعه کنید ابتدا باید هزینه های مربوط به پردازش مدارک و ارسال آن به سفارت را پرداخت نمایید. تنها در این صورت است که می توانید در زمان مراجعه حضوری، مدارک را به ویزا متریک تحویل دهید.
3)    ارسال مدارک: اگر شما در موعد مقرر به دفتر نمایندگی ویزا متریک در ایران مراجعه کرده و مدارک موردنظر را به آنها ارائه دهید، این کارگزاری نیز مراحلی مانند عکسبرداری و انگشت نگاری از شما را انجام خواهد داد. پس از آن مدارک شما برای سفارت آلمان یا کشور طرف قرارداد دیگر ارسال می شود و باید منتظر پاسخ آن از طریق ویزا متریک بمانید.
4)    آغاز فرایند صدور ویزا: در صورتی که مدارک شما مورد تایید باشد باید در سفارت کشور آلمان یا کشور موردنظر خود وقتی را دریافت کرده و به صورت حضوری برای مصاحبه به آنجا مراجعه نمایید.

هزینه خدمات ویزا متریک چقدر است؟

اگر می خواهید از هزینه خدمات مختلف ارائه شده توسط ویزا متریک اطلاع پیدا کنید باید به نوع مدارک خود و همچنین سن فرد متقاضی توجه نمایید. معمولاً برای دریافت مدارک کودکان تا ۶ سال هزینه ای از شما دریافت نمی شود اما برای افراد بین ۶ تا ۱۲ سال و افراد بزرگسال بالای ۱۲ سال هزینه ها متفاوت خواهد بود. هزینه خدمات ویزا متریک بر حسب یورو از شما دریافت می گردد.

آشنایی با ویزا متریک

بهترین راه برای استفاده از خدمات ویزا متریک

از آنجایی که رزرو وقت کارگزاری ویزا متریک برای بسیاری از افراد سخت است، ما به متقاضیان پیشنهاد می کنیم تا از طریق دارالترجمه های معتبر برای ارسال مدارک خود به ویزا متریک اقدام کنند. تنها در این صورت است که در مدت زمانی کوتاه می توانید مدارک خود را به سفارت کشور مقصد ارسال نمایید. دارالترجمه واسطه ای میان شما و ویزا متریک خواهد شد و ویزا متریک نیز واسطه ای میان دارالترجمه و سفارت کشور مقصد خواهد بود. بدین ترتیب کارهای شما بدون وقفه و در مدت زمانی مناسب به پایان می رسد.
بسیاری از افرادی که متقاضی دریافت ویزای شینگن هستند باید از طریق ویزا متریک اقدام نمایند. در صورتی که موفق شوید ویزای شینگن را دریافت نمایید نه تنها می توانید بدون هیچ محدودیتی به کشورهای دیگر سفر کنید بلکه امکان اقامت در کشور موردنظر را پیدا خواهید کرد. بسیاری از تجار و بازرگانان، دانشجویان و شاغلین با دریافت این ویزا به راحتی می توانند به کشورهای دیگر سفر کرده و ملاقات های تجاری و کاری خود را به اتمام برسانند.

سخن آخر

اگر شما هم در ابتدای راه دریافت ویزا هستید برای کوتاه کردن مسیر خود بهتر است خدمات ویزا متریک را انتخاب نمایید. در این صورت باید کشور موردنظر شما با این کارگزاری قرارداد داشته باشد. برای آنکه بتوانید کارها را در این کارگزاری با سرعت هرچه تمام تر به پایان برسانید بهتر است دارالترجمه فدرال را برای ترجمه رسمی مدارک خودت انتخاب کنید. 
در این صورت شما مدارک را به این دارالترجمه معتبر تحویل داده و فدرال مدارک شما را ترجمه کرده و به تایید وزارت دادگستری و امور خارجه می رساند. پس از آن برای لگالایز مدارک وقتی در ویزا متریک تعیین می شود. مراجعه حضوری به کارگزاری ویزا متریک، انگشت نگاری و تصویربرداری باید توسط فرد متقاضی انجام شود اما پس از آن نیز تعیین وقت سفارت با استفاده از خدمات دارالترجمه فدرال امکان پذیر است.
 

همه نظرات

image
آوا لاست
19 سپتامبر ، 2019

این مسخره است که وقتی لاتین قابل فهم آن زمان مخلوط شد ، به همان اندازه یونانی غیرقابل درک شد. جمله "برای من یونانی است" و "یونانی" ریشه معنایی مشترک دارند!

image
مایکلز اورت
12 سپتامبر 2019

ممکن است مأمور گمرک کسی را از ماده سمی پر نکند. تا زمانی که ، از دو ، دو چفیه نیز ممکن است آن را دنبال کند ، حتی یک توده. اما به عنوان دو ، به عنوان مخزن

image
جوردی پل
28 اوت ، 2019

برای پروژه های خاص ، همکاری بین نویسندگان و طراحان ممکن است بهترین باشد ، با این حال ، مانند کارن مک گرین گفت ، پیش نویس نسخه راهی برای تبدیل دارد

نظر بدهید

تماس با ما سفارش آنلاین