خود حمایتی، اقامت تمکن مالی اسپانیا

خود حمایتی، اقامت تمکن مالی اسپانیا

کشور اسپانیا، کشوری زیبا و بی نظیر است که فرصت های تحصیلی، اقامتی و... زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به همین خاطر، همواره این کشور یکی از بهترین کشور ها برای دریافت اقامت و مهاجرت محسوب می شود. یکی از روش های دریافت اقامت این کشور و کشور های دیگر استفاده از تمکن مالی است. برای استفاده از آن نیز می بایست با نکات و موارد مرتبط آشنا شوید تا بتوانید راحت تر مراحل مرتبط با آن را بگذرانید.
به همین منظور، بهتر است در ابتدا با خود کشور اسپانیا آشنا شده و سپس به بررسی روش دریافت اقامت از طریق تمکن مالی مناسب بپردازیم. در ادامه این مطلب از وب سایت دارالترجمه فدرال با بررسی اقامت اسپانیا با روش تمکن مالی و بررسی مدارک مورد نیاز آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اسپانیا، کشور فرصت ها 

همان طور که گفته شد، کشور اسپانیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای دریافت اقامت به شمار می رود. می توان گفت اسپانیا تقریبا در غرب اروپا واقع شده و با کشورهایی نظیر فرانسه و پرتغال همسایه است. اسپانیا از لحاظ اقتصادی، امنیتی، تحصیلی، رفاه و ... در حد بسیار مناسبی بوده که شما می توانید با دریافت اقامت زندگی راحت و آسوده ای داشته باشید. دانشگاه های این کشور این دارای رتبه های عملی بسیار خوبی بوده که می توانند شرایط مناسبی را برای شما و اطرافیان فراهم کنند. 

خود حمایتی

خود حمایتی، روشی مناسب برای اقامت تمکن مالی 

به طور خلاصه می توان گفت خودحمایتی در این حوزه به این منظور است که شما می بایست به دولت اسپانیا تمکن مالی خود را اثبات کرده و نشان دهید که می توانید بدون کمک های دولت اسپانیا، شرایط زندگی مناسبی برای خود و همراهان خود فراهم کنید. این روش با روش سرمایه گذاری در اسپانیا متفاوت است و در روش خود حمایتی شما نیازی به سرمایه گذاری ندارید. 
در این روش، شما می توانید پس از 5 سال اقامت دائم اسپانیا را دریافت کرده و پس از گذشت 10 سال نیز می توانید پاسپورت خود را دریافت کنید. به طور خلاصه می توان گفت شما برای دریافت تمکن مالی نیاز به 30 هزار یورو و درآمد ماهیانه حداقل 2 هزار یورو دارید. در ادامه مسائل مالی را به طور دقیق تر بررسی خواهیم کرد. 
روش دیگری که می توان از آن برای دریافت اقامت تمکن مالی استفاده کرد، اجاره یک خانه در اسپانیا است. با اجاره یک خانه با تقریبا 600 الی 800 یورو در ماه، شما می توانید برای دریافت اقامت اقدام کنید. البته اجاره خانه به تنهایی کافی نبوده و شما می بایست سایر شرایط مالی تمکن مالی را نیز فراهم کنید. 

مدارک مورد نیاز برای خود حمایتی 

•    فرم درخواست بابت ویزا
•    یک قطعه عکس مناسب پاسپورت با زمینه سفید رنگ 
•    پاسپورت با اعتبار حداقل 1 سال
•    اثبات تمکن مالی 
•    سند مالکیت یا اجاره نامه برای محل زندگی در اسپانیا
•    داشتن بیمه درمانی
•    داشتن نامه عدم سوء پیشینه
•    سند ازدواج ( در صورتی متاهل بودن ) 
•    گواهی تولد فرزندان
•    گواهی پزشکی از سلامت جسمانی و روانی
•     عدم ابتلا به بیماری های واگیر 
همان طور که مشاهده کردید، برای دریافت اقامت تمکن مالی و استفاده از خودحمایتی، دریافت مدارک ذکر شده ضروری است. همچنین، به طور کلی مراحل دریافت این اقامت را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد: 
1.    در مرحله اول می بایست مدارک را تهیه کرده و آنها را ترجمه کنید.
2.    در مرحله دوم می بایست برای دریافت نوبت از سفارت اسپانیا اقدام کنید.
3.    مرحله سوم مراجعه به سفارت جهت ارائه مدارک و مصاحبه است. 
4.    در مرحله آخر نیز می بایست منتظر پاسخ سفارت برای درخواست خود باشید. 

میزان تمکن مالی 

همان طور که گفته شد، برای استفاده از این روش، شما نیاز به حداقل 30 هزار یورو دارید، البته دفت داشته باشید که این مبلغ حداقلی بوده و بیشتر از آن می تواند شانس شما را در دریافت اقامت افزایش دهد. در صورتی که همسر داشته باشید، 8 هزار یورو و هر فرزند زیر 18 سال نیز 7 هزار یورو به این میزان تمکن مالی خواهد افزود. علاوه بر این مبلغ، شما می بایست درآمد حداقل 2130 یورو نیز داشته باشید، که در صورت وجود همسر و فرزند زیر 18 سال، به این درآمد به ازای هر نفر 532.52 یورو نیز اضافه خواهد شد. 
قوانین خودحمایتی تمکن مالی اسپانیا 
در ادامه خوب است اندکی با قوانین موجود در این حوزه نیز آشنا شوید. برای مثال می توان گفت که شما در ابتدا می توانید اقامت اولیه دریافت کنید. این اقامت اولیه به مدت 1 سال اعتبار دارد. پس از این اقامت 1 ساله شما می توانید دوبار و هرکدام به مدت 2 سال اقامت خود را تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال نیز شما اقامت دائم خود را دریافت خواهید کرد. این اقامت دائم شامل همسر شما و فرزندان زیر 18 سال نیز خواهد شد. 
نکته ای که مورد تمدید اقامت وجود دارد این است که شما می بایست در 1 سال حداقل 6 ماه را در کشور اسپانیا سپری کنید. 

تمکن مالی اقامت اسپانیا

زمان مورد نیاز برای دریافت اقامت 

شاید این پرسش برای شما ایجاد شده باشد که دریافت این اقامت چقدر زمان بر خواهد بود. به طور کلی می توان گفت این زمان به شرایط فرد، زمان اقدام برای این کار، شرایط ویزا و ... بستگی دارد. اما به طور میانگین ممکن است این فرآیند تا مدت 1 سال نیز به طول بیانجامد.

نکات نهایی 

در انتها خوب است با چندین نکته نهایی در رابطه با خودحمایتی دریافت اقامت اسپانیا آشنا شویم. گفتنی است که با دریافت این اقامت، شما مجوز کار دریافت نمی کنید، یعنی نمی توانید جای یک کارگر اسپانیایی را بگیرید. در مورد تمدید اقامت نیز شما می بایست در مدت که اقامت کوتاه مدت دارید، به دولت اسپانیای نشان دهید که به قوانین و الزامات دولت اسپانیا پایبند هستید. در نهایت، شما برای انجام این کار نیاز به افراد متخصص و مجرب دارید که بتوانند امور مرتبط با برنامه های خودحمایتی و دریافت اقامت را برای شما انجام دهند. بنابراین شما می توانید برای تسریع فرآیند دریافت اقامت تمکن مالی خود، از همکاران ما در دارالترجمه فدرال کمک گرفته تا اقامت لذت بخش و آسانی را در کشور زیبای اسپانیا همراه خانواده خود داشته باشید. برای دریافت مشاوره حرفه ای می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.  
 

همه نظرات

image
آوا لاست
19 سپتامبر ، 2019

این مسخره است که وقتی لاتین قابل فهم آن زمان مخلوط شد ، به همان اندازه یونانی غیرقابل درک شد. جمله "برای من یونانی است" و "یونانی" ریشه معنایی مشترک دارند!

image
مایکلز اورت
12 سپتامبر 2019

ممکن است مأمور گمرک کسی را از ماده سمی پر نکند. تا زمانی که ، از دو ، دو چفیه نیز ممکن است آن را دنبال کند ، حتی یک توده. اما به عنوان دو ، به عنوان مخزن

image
جوردی پل
28 اوت ، 2019

برای پروژه های خاص ، همکاری بین نویسندگان و طراحان ممکن است بهترین باشد ، با این حال ، مانند کارن مک گرین گفت ، پیش نویس نسخه راهی برای تبدیل دارد

نظر بدهید

تماس با ما سفارش آنلاین